Guardian (UK)

From Conservapedia
(Redirected from London Guardian)
Jump to: navigation, search

The Guardian (Sunday edition: The Observer)[1] is a UK national daily newspaper known for its very left-wing stance. Originally known as the Manchester Guardian, since it was originally published there, it is owned by a charitable organization, the Scott Trust.

The Guardian is dominated by atheist and LGBT viewpoints. Regular contributors include atheist Charlie Brooker, LGBT campaigners Peter Tatchell, Rev. Richard Coles, Julie Bindel, Owen Jones, and transgenders Jack Monroe (born a woman) and Jane Francesca Fae (born a man).

In 2017 the total circulation of The Guardian had dropped to 149,000, making it number 19 among British newspapers.

Examples of Inaccuracy and Bias

In 2016, when the UK magistrate Richard Page was dismissed from his post in the judiciary for merely saying he believed children were better off with a mother and father, The Guardian reported the case as "Magistrate sacked over religious opposition to same-sex couples adopting". This was not true. Page's opinion was based on the best interests of the children and their welfare, not on a mere religious prohibition. Page's view is supported by the best available scientific evidence i.e. the Regnerus Report. Within a few months of Page's dismissal, in 2017, a pair of lesbians, Deborah and “wife” Jennifer Harrison, were convicted of starving a child and hitting her with a hammer. Very soon afterwards, a baby girl named Elsie was murdered by her homosexual adoptive "father" Matthew Scully-Hicks. The Guardian did not connect the three cases. [2][3] [4] [5]

In September 2016, The Guardian reported that there had been a huge "spike" in hate-crimes against Eastern Europeans in Britain since the Brexit vote, and highlighted the death of Arkadiusz Jóźwik, who died in a late-night fight in Harlow, Essex, which they called a "suspected hate-crime".[6] They repeated these allegations in a series of articles. [7] But when the case eventually came to court, the verdict was that Jóźwik's death was the result of a drunken brawl, not a "hate crime attack". [8] The source of the figures about a so-called "spike in hate-crime" was just a single police statement taking figures from a website called True Vision where anonymous reports can be made without proof. Many complaints are of a petty nature e.g. verbal disagreement. The police noted that over a four-day period, the previous figure of 54 had risen to 85. So 31 allegations made without proof were reported as a national "spike" in hate-crime. [9] [10]

Campaign against UKIP

The Guardian newspaper conducted a fierce campaign against the UK Independence Party (UKIP) a political party formed in 1992 with the aim of withdrawing the UK from the European Union. The Guardian branded UKIP a "far-right" and "neo-fascist" party without any evidence either from its manifesto or anywhere else, and printed smear articles about virtually every prominent member of UKIP on a regular basis, claiming they were racist, guilty of financial misconduct etc. An example of how they distorted the facts is a story they printed on 13 June 2017 with the headline “MEP resigns amid investigation into alleged misuse of funds”. [11] The article reported that Roger Helmer, a UKIP member of the European Parliament, was going to resign while undergoing investigation for alleged misuse of funds. The implication was that his resignation was triggered by the investigation, and was an admission of guilt. [12] That was highly misleading. In fact, Helmer who was aged 73, had decided to retire because after the Leave vote in the EU Referendum held in May 2016, he regarded his work as done and was looking forward to retirement. Some months previously, EU officials had challenged two of his staff, Nick Tite and Paul Oakden, to prove that they had done the work for which they were claiming payment through EU expenses. That is a routine gambit used by the EU to harass and make life difficult for all MEPs who campaign against their country's membership. All UKIP MEPS are regularly subjected to this sort of inspection, while MEPS of other parties are not. Just before the Guardian story appeared, Nick Tite had been cleared, and no evidence of misconduct was ever found against the other staffer either. No money ever had to be paid back, and there was no connection between either case and Helmer's retirement. [13]. Nevertheless, despite a refutation by Helmer on his personal blog, The Guardian never withdrew its slanderous allegations, and still has the story on its website. The story was copied from The Guardian to other sources where the allegations were made even more explicitly. The Metro ran a story with the headline "UKIP MEP quits over “misuse of £100,000 of EU money”. False allegations of disgrace were then spread widely, and never retracted. Helmer commented that the Guardian was motivated by "malice". Their story described him as having "controversial views on homosexuality". What they deemed "controversial views" was his defence of man-woman marriage and objection to threats and menace against those who wished to uphold it. [14]

Website

The Dawkins inspired "atheist ranters" come out in force on Guardian pages. They hate organised religion with a zeal, they deride the faithful as mentally retarded, they gibber on about spaghetti monsters and sky pixies, as if such talk actually added anything meaningful to the debate. ... It is easy to picture these sycophantic drones smugly typing their intolerant bile, glowing with inner pride at their own rebellious contrariness.

Another Angry Voice, a socialist internet blogger.[15]

The Guardian has recently set up versions of its website in Australia and the United States; its website in the United Kingdom is one of the most popular in the country, and the majority of the site's views come from the US.[16] The Guardian also runs the largest internet forum of any British newspaper in the form of Guardian Unlimited Talk.

The comments on their internet opinion blog, Comment is Free, are filtered by a moderator.

Political Stance

The paper was described in the 1930s as "the Communist paper, The Manchester Guardian" by Lord Beaverbrook,[17] and even earlier in Victorian times by the communist Friedrich Engels as "an organ of the middle class",[18] and by Ted Scott as "a paper that will remain bourgeois to the last".[19]

Today in 2018, the Guardian is regarded as a far-left liberal paper, as well as being pro-abortion on demand, anti-Bush and anti-American, pro-Obama and critical of Tony Blair's support for the war in Iraq (and of New Labour in general). The newspaper's reputation as a platform for liberal and left-wing opinions has led to the use of the epithets "Guardian reader" and "Guardianista" for people holding such views,[20][21] or as a negative stereotype of such people as middle class, and politically correct.

Clark County Fiasco

On October 13, 2004, the Guardian paper attempted to influence the election between George W. Bush and John Kerry in one particular Ohio county, Clark County.[22][23] They called it "Operation Clark County",[24] and the effort is generally regarded to have been a failure and a fiasco for the paper.[25][26][27][28][29]

Bloggers

Its columnists include the irritated atheist and agnostic comedians Charlie Brooker[30] and David Mitchell,[31][32] as well as Ariane Sherine,[33] who was responsible for setting up the atheist bus campaign, which propagated anti-Christian and pro-atheist slogans on buses in the United Kingdom, on behalf of the so-called British Humanist Association.

Given its openly left-wing stance, a blogger whose article appeared in The Guardian stated that the movie An American Carol was "propaganda masquerading as entertainment."[34]

Typographical errors

The paper's nickname The Grauniad (sometimes abbreviated as "Graun") originated with the satirical magazine Private Eye.[35] This anagram played on The Guardian's early reputation for frequent typographical errors, including misspelling its own name as The Gaurdian.[36]

See also

References

  1. The Observer began as a separate Sunday newspaper in 1791 and predates the Manchester Guardian by 30 years. Guardian Media Group acquired The Observer in 1993.
  2. theguardian.com, 10 March 2016
  3. https://www.thesun.co.uk/news/3660471/mum-lover-jailed-abuse-starving-daughter/
  4. https://www.theguardian.com/uk-news/2017/nov/06/matthew-scully-hicks-guilty-of-murdering-adopted-daughter
  5. https://www.theguardian.com/uk-news/2017/nov/07/matthew-scully-hicks-jailed-for-life-daughter-elsie
  6. https://www.theguardian.com/society/2016/sep/28/hate-crime-horrible-spike-brexit-vote-metropolitan-police
  7. https://www.theguardian.com/politics/2016/oct/13/hate-crimes-eu-referendum-home-office-figures-confirm
  8. http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-essex-41202493
  9. https://www.theguardian.com/politics/2016/oct/13/hate-crimes-eu-referendum-home-office-figures-confirm
  10. http://www.dailymail.co.uk/news/article-3805008/The-great-Brexit-hate-crime-myth-claims-epidemic-race-crimes-referendum-simply-false.html
  11. https://www.theguardian.com/politics/2017/jun/13/ukip-mep-resigns-amid-investigation-into-alleged-misuse-of-funds
  12. https://www.theguardian.com/politics/2017/jun/13/ukip-mep-resigns-amid-investigation-into-alleged-misuse-of-funds
  13. https://rogerhelmermep.wordpress.com/2017/06/25/the-european-parliament-an-apology/
  14. https://www.pinknews.co.uk/2015/02/20/ukip-mep-who-said-homophobia-doesnt-exist-complains-about-ukip-phobia/
  15. Richard Dawkins and the slave trade, Another Angry Voice.
  16. However, despite being a UK-based website, guardian.co.uk is a more popular in the United States and multiculturalist Sweden than in the UK.
    Statistics Summary for guardian.co.uk
  17. Crozier, W.P., edited by A.J.P.Taylor, Off The Record, London, 1973, p.259. ISBN 0-09-116250-5 "I found Beaverbrook with Walter Citrine, General Secretary of the TUC. He presented me to him (Citrine) as 'The Editor of the Communist paper, The Manchester Guardian.'"
  18. Engels, Friedrich, The Condition of the Working Class in England, Progress, 1973, p. 109.
  19. Ayerst, The Guardian, 1971, p. 471.
  20. Department of the Official Report (Hansard), House of Commons, Westminster (19 November 2001). Hansard 374:54 19 November 2001. Publications.parliament.uk. Retrieved on 28 July 2009.
  21. "What the papers say", BBC News, 17 October 2005. 
  22. Euro-Socialists Say: Assassinate Bush, Operation Clark County, post-mortem, FrontPage Magazine
  23. My fellow non-Americans ...
  24. Dear Limey assholes
  25. Guardian calls it quits in Clark County fiasco, Daily Telegraph
  26. Did Guardian turn Ohio to Bush?, BBC
  27. Lady Antonia of Clark County, Why 'The Guardian' and its readers are still feeling the wrath of Ohio , The Independent
  28. US election 2008: remembering Guardian's Operation Clark County
  29. Brits' campaign backfires in Ohio, USA Today
  30. The Guardian - Charlie Brooker
  31. The Guardian - David Mitchell
  32. See: Atheism and depression
  33. The Guardian - Ariane Sherine
  34. Does An American Carol signal the rise of the Hollywood right? Guardian, October 1, 2008
  35. Sherrin, Ned. "Surely shome mishtake?", The Guardian, 16 December 2000. 
  36. Bernhard, Jim (2007). Porcupine, Picayune, & Post: how newspapers get their names. University of Missouri Press, 26–27. ISBN 0-8262-1748-6. Retrieved on 11 August 2013.