Jerusalem Post

From Conservapedia
This is the current revision of Jerusalem Post as edited by SharonW (Talk | contribs) at 09:56, 10 August 2011. This URL is a permanent link to this version of this page.

(diff) ← Older revision | Latest revision (diff) | Newer revision → (diff)
Jump to: navigation, search

The Jerusalem Post is a daily English-language Israeli newspaper, founded on December 1, 1932, by U.S.-born journalist Gershon Agron as the the Palestine Post. The newspaper's name was changed in 1950, two years after the state of Israel was declared and the Mandate of Palestine ended.

Before 1989, the Jerusalem Post supported the Israeli Labor Party and was generally considered left-wing. In 1989 it was purchased by Canadian conservative newspaper magnate Conrad Black, after which the paper became more supportive of Israel's right-wing Likud Party.