Difference between revisions of "Wikipedia"

From Conservapedia
Jump to: navigation, search
(External Links)
m (Replacing page with 'RICKA TICKA TICK TOCK TICK TOCK TOCK RIIIING RING A DING DING RING A DING DING RICK A DICK DICK RICK A DICK DICK RINGA DINGA DING DING DOOOOONG')
Line 1: Line 1:
'''Wikipedia''' is an online [[encyclopedia]] founded by [[Jimbo Wales]] and [[Larry Sanger]] on January 15, 2001. It has millions of entries on topics ranging from singles by obscure rock bands<ref>such as ''[http://en.wikipedia.org/wiki/Honk_If_You_Love_Fred_Durst Honk If You Love Fred Durst]'' (accessed April 1, 2007)<</ref> to arcane British royalty.<ref>Part of the article about [http://en.wikipedia.org/wiki/Henry_Liddell Henry Liddell], a 19th-century Vice-chancellor of Oxford University and author, includes that his grandfather was the youngest son of the 8th Earl of Strathmore and Kinghorne, and that his daughter was the child ''Alice in Wonderland'' was written for. (accessed April 1, 2007)</ref> There are editions of Wikipedia in 250 languages, although only 130 have more than 1000 articles.<ref>[http://meta.wikimedia.org/wiki/List_of_Wikipedias List of Wikipedias - Wikimedia], accessed April 1, 2007.</ref> Content on Wikipedia is controlled by and released under the "GNU Free Documentation License" (GFDL) requirements. Anyone can delete or alter anyone else's entries on Wikipedia. After about four years Wikipedia had about 450,000 entries,<ref>Aaron Weiss, The Unassociated Press, N.Y. Times, Feb. 10, 2005, at G5.</ref> and after six years it had about 1.7 million entries.<ref>[http://en.wikipedia.org/wiki/Special:Statistics English Wikipedia statistics] accessed April 1, 2007</ref> 
+
RICKA TICKA TICK TOCK TICK TOCK TOCK
 
+
RIIIING RING A DING DING RING A DING DING
[[Image:Wpp.png|thumb|right|[http://www.wikipedia.org Multilingual Wikipedia home page]]]
+
RICK A DICK DICK RICK A DICK DICK
 
+
RINGA DINGA DING DING DOOOOONG
Initially, Wikipedia was hosted on servers operated by Bomis, Inc., a company that also sold pornographic pictures.<ref>Martin Hickman and Genevive Roberts, "WIKIPEDIA," The Independent (London) p. 12 (Feb 13, 2006)</ref>  In 2003, Jimbo Wales founded the Wikimedia Foundation to oversee the day-to-day operations of Wikipedia. The Wikimedia Foundation is a non-profit organization that provides support for Wikipedia and other similar projects,<ref>[http://wikimediafoundation.org/wiki/Home Wikimedia Foundation] accessed April 7, 2007</ref> and also the free MediaWiki software that runs Wikipedia and Conservapedia.<ref>[http://www.mediawiki.org/wiki/MediaWiki MediaWiki home] accessed April 7, 2007</ref>
+
 
+
==False Claim About Brent Bozell==
+
 
+
In March 2007, Brent Bozell described this falsehood in Wikipedia:<ref>http://www.creators.com/opinion/brent-bozell/not-your-father-s-encyclopedia.html</ref>
+
 
+
:The other day, Bernie Goldberg emailed me, upset. He pointed me to his Wikipedia entry. To read what was written was to conclude that apparently I must hate his guts. But we are friends. He is a man for whom I have profound respect, professional and personal. He knew there was foul play.
+
 
+
:Right there on the screen, under the heading "Criticism," it stated that I had attacked him, "claiming that Goldberg merely lifted material he had been producing for years, and only published the book because he had an ax to grind with his former employers and was attempting to make a 'quick buck,' noting that Goldberg never mentioned the alleged liberal bias of the media until it was 'convenient' and 'profitable' for him to do so." ...
+
 
+
:In fact, those words have never been uttered by me. The accusation would be false. Back in 1996, Goldberg used the op-ed pages of The Wall Street Journal publicly to castigate his own network for its one-sided oafish bashing of Steve Forbes. It was anything but "convenient" or "profitable" for him. It ruined his friendship with Dan Rather and put him on a path to the outer fringes of CBS "News. Ultimately, it ruined his newscaster career.
+
 
+
:My attorney contacted Wikipedia by email demanding the removal of this false entry. No response. So we edited out the offensive material ourselves, after which in writing counsel alerted Wikipedia to the legal action that might befall them should this be repeated. Here's full disclosure, Wikipedia-style: You can see how each article is altered, sometimes hour by hour, in its "History" section. But there is no mention of the attorney's complaints. In the Goldberg article's history, an editor simply now scolds: "Bozell's article is a mock-jealous swipe at Goldberg's opportunism. PLEASE REREAD IT." (Capitals theirs.)
+
 
+
:Goldberg and I are not alone. The website Conservapedia.com has a [[Bias in Wikipedia|long list]] of 41 allegations of bias and factual errors at Wikipedia. You can add to that the problem with the credentials of its staff. One of its editors, named only "Essjay" online and described on his user profile "as a tenured professor of religion at a private university with expertise in canon law," was recently exposed as a 24-year-old college kid in Kentucky. He resigned in disgrace — even though Wikipedia tried to retain him, claiming he'd edited thousands of articles with flair.
+
 
+
Instead of apologizing to Brent Bozell, '''Wikipedia instead says "Bozell points to Conservapedia as a resource that documents Wikipedia's faults in this regard, presumably holding it as a more authoritative reference less vulnerable to vandalism."'''.<ref>http://en.wikipedia.org/wiki/Brent_Bozell accessed April 1, 2007</ref>
+
 
+
==Seigenthaler Hoax and Reaction of Wikipedia Editors==
+
In May 2005, an anonymous user created a Wikipedia article on John Seigenthaler Sr, a journalist and an assistant to former attorney general Robert F. Kennedy that stated:<blockquote>
+
John Seigenthaler Sr. was the assistant to Attorney General Robert Kennedy in the early 1960s. For a short time, he was thought to have been directly involved in the Kennedy assassinations of both John, and his brother, Bobby. Nothing was ever proven.
+
</blockquote>
+
and
+
<blockquote>
+
John Seigenthaler moved to the Soviet Union in 1971, and returned to the United States in 1984. He started one of the country's largest public relations firms shortly thereafter.
+
</blockquote>
+
In September 2005, a friend of Seigenthaler's discovered the Wikipedia entry and alerted Seigenthaler, whom then contacted the Wikimedia foundation to have the article corrected, however the false biography had remained on Wikipedia for many months.
+
Wikipedia critic Daniel Brandt later discovered the prepetrator of the prank was Brian Chase, an acquaintance of Seigenthaler Sr.<ref>http://www.journalism.cf.ac.uk/2006/online/index.php?id=parse-195-0-0-251&article=336&author=India+Camm</ref>  John Seigenthaler Sr later published an article in ''USA Today'' on the whole affair.<ref>http://www.usatoday.com/news/opinion/editorials/2005-11-29-wikipedia-edit_x.htm</ref>
+
 
+
Instead of being apologetic, Wikipedia editors criticized Seigenthaler afterwards on a Wikipedia talk page for publicly complaining of the falsehoods about him:<ref>http://www.boston.com/news/nation/articles/2006/02/12/bias_sabotage_haunt_wikipedias_free_world/?page=3</ref>
+
:"Mr. Seigenthaler's attitude and actions are reprehensible and ill-formed," said one comment. "[He] has the responsibility to learn about his own name and how it is being applied and used, as any celebrity does on the Internet and the world-at-large. Besides, if there is an error whether large or small, he can correct it on Wikipedia. Everyone fails to understand that logic." Another wrote: "Rather than fixing the article himself, he made a legal threat. He's causing Wikipedia a lot of trouble, on purpose."
+
 
+
The Siegenthaler scandal was originally billed as a "hoax", then "controversy" and finally downgraded in its stable version to "incident".  Despite the damage to an innocent person and embarrassment to Wikipedia's credibility as a viable source, the Siegenthaler scandal is considered by many internal Administrators as "the best thing that ever happened to Wikipedia" <ref>[http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:John_Seigenthaler%2C_Sr.#The_best_thing_that_ever_happened_to_Wikipedia Talk:John Seigenthaler Sr.#The best thing that ever happened to Wikipedia], retrived 23 March 2007.</ref> becaue it catapulted it <ref>[http://wikipediareview.com/lofiversion/index.php?t1100.html Wikipedia: A Nightmare Of Libel and Slander], Joel Leyden, Israel News Agency, 8 May 2006.</ref> from the top 50 to the top 10 most visited websites, and gave it its first substantial publicity outside America.
+
 
+
==Essjay Scandal==
+
In January 2007, Wikipedia critic Daniel Brandt discovered that a prominent Wikipedia administrator, bureaucrat and arbitrator nicknamed Essjay has lied <ref>[http://www.wikipedia-watch.org/essjay.html Essjay/Archive/52 recovered by Brandt for posterity]</ref>  on Wikipedia and in phone interviews with ''The New Yorker'' magazine about his age, job, background, and academic credentials<ref>http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6423659.stm</ref>.  Essjay, who later identified himself as Ryan Jordan and who was an employee at Wikia Inc. funded by Jimbo Wales, had claimed to be a 40 year old homosexual, holding doctoral degrees in theology and canon law and is a tenured professor at a private university; but he was in fact a 24 years old community college dropout [http://wikipediareview.com/index.php?s=&showtopic=2778&view=findpost&p=22351] from Kentucky. This fraud was reported by ABC, BBC and many other major news organizations.  Jimbo Wales upon learning of this incident, stated: "I regard it as a pseudonym and I don’t really have a problem with it."<ref>http://www.newyorker.com/archive/2006/07/31/060731fa_fact</ref>
+
 
+
The first public notice occured on Wikipedia Review, a critic's forum frequented by Brandt and several other prominent Wikipedians, including many who have been blocked from editing Wikipedia.  Brandt pointed out as early as July 2006 [http://wikipediareview.com/index.php?s=&showtopic=2778&view=findpost&p=12701] that "something... doesn't add up" regarding Essjay's claim of being a college professor despite editing Wikipedia as much as 16 hours per day.  One of the site's administrators posted on Jan. 11, 2007 regarding Essjay's hiring by Wikia after noticing that Jordan's "Essjay" account on Uncyclopedia (a Wikia-owned site) had been changed to include the "Staff" reference, normally given only to paid Wikia employees. The "Essjay" user page on Wikia had been posted, along with the name "Ryan Jordan," on Jan. 7, 2007 - with no explanation given for why Essjay would leave a tenured faculty position to work as a Community Manager for Wikia. The situation quickly became the subject of increasing speculation by the Wikipedia Review forum members, of whom Brandt was the most skeptical.
+
 
+
Later, the same administrator posted further details [http://wikipediareview.com/index.php?s=&showtopic=2778&view=findpost&p=20992] of discrepancies between Jordan's Wikia user page and his Wikipedia user page on January 19th, after Jordan added still more personal-background information to his Wikia user page that bore little similarity to the credentials he had claimed on Wikipedia since April of 2005.
+
 
+
==Daniel Brandt controversy==
+
The Daniel Brandt biographical entry was created by SlimVirgin on 28 September 2005 so that the subsection of criticism could be removed from the Chip Berlet mainspace biography. On two occasions, once prior and once after, SlimVirgin stated she did not consider Daniel Brandt a credible source. [http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Talk:Chip_Berlet&diff=prev&oldid=9161554] In August 2005 SlimVirgin and [http://en.wikipedia.org/wiki/User:Rangerdude  Rangerdude] discussed the use of "scholarly" material cited to Chip Berlet of Political Research Associates (PRA) on the Roots of Anti-Semitism talk page and had this exchange:
+
 
+
:"PRA is not the kind of organization any of our guidelines is trying to stop us from using, and I'm certain of this because I've been involved in drafting a lot of the information about sources and original research....PRA is a research group and Berlet is a published journalist and author. ...WP:NOR#What_counts_as_a_reputable_publication? says: ''"A magazine or press release self-published by a very extreme political or religious group would often not be regarded as "reputable". For example, Wikipedia would not rely only on an article in a '''Socialist Workers' Party''' magazine to publish a statement about President Bush being gay."'' This clearly doesn't have in mind the type of research group Chip works for. You may find PRA extreme, but it's not a political or religious group, party, or movement.--SlimVirgin 07:12, August 4, 2005 (UTC)
+
 
+
Rangerdude only moments before debunked Berlet's scholarly credentials, [http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Talk:Roots_of_anti-Semitism&diff=20212920&oldid=20187928] cited WP:RS on using extreme websites, [http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Talk:Roots_of_anti-Semitism&diff=prev&oldid=20246130] and then rejoined,
+
:"Curiously your example of the '''Socialist Worker's Party''' does little to help your case as Mr. Berlet's own biography proudly states that he has worked on behalf of this very same extremist group! --Rangerdude 07:30, 4 August 2005 (UTC)
+
 
+
SlimVirgin then changed Official Wikipedia Reliable Sources Policy to make Berlet appear mainstream and not an extremist. [http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Requests_for_arbitration/Rangerdude/Workshop#Request_of_finding_for_ex_post_facto_policy_changes]
+
 
+
Next an old dormant dispute between Brandt and Berlet from a decade and half ago was reignited.  The two worked together for many years, but had a falling out in 1991; Brandt was quoted as an anonymous critic from a ''FrontPage magazine.com'' citation in Berlet's wiki entry, with these words,
+
 
+
:“Reviewing one of Berlet’s screeds, one leftist writer mentions Berlet’s “crusade” against Progressives who stray from Berlet's ideological fever swamps by working with non-leftist groups. In a fascinating conclusion, the leftist commentator warns that Berlet “may try to undermine your work and isolate you.” [http://frontpagemag.com/Articles/ReadArticle.asp?ID=10352]
+
 
+
Berlet expressed displeasure at the criticism and publicly named the "leftist writer";
+
:This complaint was written by Daniel Brandt, who I criticized because he was urging people on the left to read the anti-Semitic ''Spotlight'' newspaper (at the time published by Holocaust denier Willis Carto.) [http://en.wikipedia.org/wiki/User_talk:Cberlet/Archive_2005-06_2005-08#Red-baiting_Lie_Article.21]
+
 
+
Berlet wanted the criticism of him and his organization removed. [http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Political_Research_Associates#Fairness_and_Balance] On the same day the Daniel Brandt biography was created to cast Brandt and his organization as extremist using a guilt by association smear of being aligned with Holocaust denial. [http://en.wikipedia.org/wiki/Public_Information_Research#_note-0]  Who was the source of the claim? A self published source, Chip Berlet and Political Research Associates.  According to the Introduction [http://www.nizkor.org/ftp.cgi/orgs/american/ftp.py?orgs/american//political-research-associates/right.w.left] to the self published source, Berlet's allegation Brandt and his organization were aligned with Holocaust deniers first appeared two months earlier in September of 1991 in an ''extremist'' publication, the Marxist-Leninist ''Guardian''. [http://www.publiceye.org/berlet/berlet_articles.html]  The ''Guardian'' newspaper, which at one time had a reporter, Wilfred Burchett, who participated in interrogations of American POWs in North Korean prison-of-war camps, is cited in a contemporaneous book from 1992 by the mainstream publisher ''Prometheus Books'' which is entitled, ''Nazis, Communists, Klansmen, and Others on the Fringe: Political Extremism in America'',  by John George, Laird Wilcox, ISBN 1-57392-058-4, as an extremist publication. See Chapter 9, pgs. 125-131. [http://www.questia.com/library/book/nazis-communists-klansmen-and-others-on-the-fringe-political-extremism-in-america-by-john-george-laird-wilcox.jsp]
+
 
+
Added to all these violations of Official Wikipedia Policy is this event, Berlet citing himself and personally inserting potentially libelous and defamatory material from a questionable and self-published source into an article of a living person and fellow registered user. [http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Daniel_Brandt&diff=55132392&oldid=55131921]
+
 
+
Jimbo Wales echoed SlimVirgin's view that Brandt was not a "credible source", and told ''Editor & Publisher'',
+
:"I don't regard him as a valid source about anything at all." [http://www.wikipedia-watch.org/hivemind.html]
+
 
+
After possible malicious intent of slander was being publicly discussed surrounding the events which lead to the creation of Brandt's entry, Wales comments to ''Editor & Publisher'' were removed from Brandt's bio under the "tabloid clause" of Reliable Sources. [http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Daniel_Brandt&diff=prev&oldid=104935334]
+
 
+
Meantime, numerous Wikipedia Administrators have been caught in the crossfire of a drive-by smear against Brandt in an old leftist sectarian dispute none of them know anything about.
+
 
+
==Sinbad Hoax==
+
On March 16, wikipedia entry on the 50-year old entertainer Sinbad, born David Adkins, states: "He succumbed to a fatal heart attack on the morning of March, 14, 2007."  This hoax was widely reported in the media<ref>http://www.ioltechnology.co.za/article_page.php?iSectionId=2891&iArticleId=3734818</ref>.
+
 
+
==Rutgers-Ivy League Hoax==
+
A Wikipedia entry falsely stated that Rutgers was once invited to join the Ivy League.  Although that false statement was eventually removed from Wikipedia, it was not removed before the ''Daily News'' relied on it in this story:
+
 
+
:You don't have to define your college with your football team, but Rutgers long ago decided to give it a try. Back in 1954, when it was considered a 'public Ivy,' Rutgers might have joined the fledgling Ivy League and altered its destiny. But the school declined the offer - arguably the dumbest mistake in its history. Ever since then, Rutgers has scrambled to prove itself worthy of playing football with the big boys."<ref>Bondy, Filip. "They Can Finally Say They Belong Here", New York Daily News, 2006-11-10, p. 92. Retrieved on 2006-12-13.</ref>
+
 
+
==Barbara Bauer Vs. Wikimedia Foundation==
+
Wikimedia Foundation is one of 17 defendants in a lawsuit suit filed in New Jersey, by Barbara Bauer and her literary agency.  Her Wikipedia article was deleted on March 25, 2007 by Wikipedia administrator Doc Glasgow as a "bloody disgrace".<ref>http://www.wikipedia-watch.org/bauertc.html</ref><ref>http://www.wikipedia-watch.org/bauertc.html</ref><ref>http://www.wikipedia-watch.org/bauert1.html</ref><ref>http://www.wikipedia-watch.org/bauert2.html</ref>
+
 
+
==Jimmy Wales' Denial that Larry Sanger was a Co-Founder==
+
 
+
The Associated Press and others credit Larry Sanger as the co-founder of Wikipedia.<ref>http://www.lasvegassun.com/sunbin/stories/tech/2007/mar/25/032502465.html
+
</ref>  But the Associate Press quotes Jimmy Wales as denying it:<ref>''id.''</ref>
+
 
+
:"When you write this up please do not uncritically repeat Sanger's absurd claim to be the co-founder of Wikipedia."
+
 
+
:"I know of no one who was there at the company at the beginning who would think it anything other than laughable," he added.
+
 
+
:"I am not bent out of shape about it," he wrote. "The facts are on my side, which is why I bother so little about it."
+
 
+
According to the Associated Press, Jimmy Wales "has repeatedly tried to address this - even going so far as editing his own Wikipedia biography to tone down credit for Sanger. Such autobiographical contributions are frowned upon in Wikipedia's community, and Wales apologized after his changes were noticed and publicized by blogger Rogers Cadenhead in 2005."<ref>''id.''</ref>
+
 
+
==GFDL License Issue==
+
Wikipedia's practice of complete deletion of articles<ref>http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Special:Log&page=Brian+Peppers</ref> without reference to the original article, the author(s)/publisher(s) of the article, and the history and title(s) of the article, including modification history, description and appropriate dates, is a direct violation of at least GFDL version 1.2.  Not only that, but the GFDL License states that if the article/document contains Copyright notices, that said notices must be preserved at all times. If those notices are removed, then they are in violation of Copyright Law, as well as the terms of the GFDL license.  Furthermore, the question of them removing anything outright at all comes into quite a grey area. If one reads the GFDL License literally, then it implies that once the article document is posted, it is in distribution, and technical measures are not allowed to be taken to prevent the use of the document in question, and that no other conditions whatsoever can be added by you to those of the GFDL license.<ref>http://www.wikitruth.info/index.php?title=Wikipocalypse:GF%27DL</ref><ref>http://www.gnu.org/licenses/fdl.html#TOC1</ref>
+
 
+
==References==
+
<references />
+
 
+
==External Links==
+
*[http://www.wikipedia.org Wikipedia]
+
*[http://www.geocities.com/berlet_archive/virgin.htm Article: Chip Berlet, SlimVirgin, and Wikipedia]
+
*[http://www.wikitruth.info/ Wikitruth]
+
*[http://www.citizendium.com Citizendium(Beta)]
+
*[http://www.wikipedia-watch.org Wikipedia Watch]
+
*[http://wikipediareview.com/ Wikipedia Review]
+
 
+
[[Category:Wiki]]
+

Revision as of 23:34, 16 April 2007

RICKA TICKA TICK TOCK TICK TOCK TOCK RIIIING RING A DING DING RING A DING DING RICK A DICK DICK RICK A DICK DICK RINGA DINGA DING DING DOOOOONG