Deutsche Welle

From Conservapedia
Jump to: navigation, search

Deutsche Wells (DW) is the state owned,[1][2] funded[3] media propaganda apparatus of the Federal Republic of Germany.

Targeted by oppressors

On the other hand, it has been banned by dictators such in 2019 by Venezuela's Maduro[4] and by the Islamic Republic of Iran in Oct 2022.[5] In 2021,[6] Afghanistan correspondent for Deutsche Welle was reportedly killed by Taliban.

DW Arabic

It has also an Arabic wing. Its ex Arab ("Palestinian") Journalist Farah Maraqa glorified Jihado terrorism.[7][8] Fired at last,[9] with 6 other racists.[8]

References

  1. NYT, Aug 22, 2014
  2. FoxNews, Dec 22, 2020.
  3. Who finances Deutsche Welle?. DW, 18.11.2021. "DW is financed via funding from the state, i.e. from tax revenue. This is in contrast to the domestic public channels, which are funded via broadcasting fees."
  4. Associated Press, Germany's Deutsche Welle TV taken off air in Venezuela, Fox News, Apr 15, 2019.
  5. Associated Press, Multiple gunmen open fire at Iranian holy shrine, Fox News, Oct 26, 2022
  6. Associated Press, Reports of Taliban targeting blacklisted Afghans, journalists spread fear, Fox News, Aug 20, 2021.
  7. Deutsche Welle, Camera
  8. 8.0 8.1 Seven German TV journalists fired over claims of Jew hate, The JC, Feb 28, 2022.
    in one piece, in reference to the firing of rockets towards Tel Aviv, she commented: "The sound of the resistance’s rockets falling in the heart of Tel Aviv was once again music to our ears." In another comment from December 2015, she wrote: "If the Islamic State were to fight for liberation in Palestine… and if they throw the Israelis out of the Holy Land, then I will join their ranks."
  9. Antisemitism as a Palestinian “Human Right”, Hussein Aboubakr Mansour, EmetOnline, September 9, 2022.