The New York Times

From Conservapedia
(Redirected from NYT)
Jump to: navigation, search
The New York Times
A blatantly anti-Semitic cartoon depicting Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu as a guide dog with a Star of David collar leading a blind President Trump wearing a skullcap. The cartoon accompanied an op-ed published 4/25/19 in the International Edition of the New York Times.[1] The cartoonist had a history of drawing anti-Semitic cartoons.[2][3] If it could not get any worse, the NYT published another anti-Semitic cartoon a few days later.[4]

The New York Times (NYT) is a newspaper published in New York City and distributed worldwide. It is generally thought to promote an extreme leftist point of view.[5][6] Former editor Jill Abramson admitted the paper had an "unmistakably anti-Trump" bias.[7][8]

Declining in popularity and credibility, The New York Times is the third most widely circulated newspaper in the United States behind and The Wall Street Journal and USA Today.[9] The paper is noted for its frequent inaccurate statements related to Christian and Catholic beliefs and practices.[10] In recent years the paper has been criticized for its openly racist and anti-Semitic viewpoints,[11] and it has promoted far-left historical revisionism regarding U.S. history.[12][13] It has also opposed free speech.[14]

The last Republican the New York Times endorsed for president was Dwight Eisenhower in 1956.

The paper has been derisively referred to by its critics as the New York Slimes due to its intentionally sleazy, libelous, fact-twisting and factually devoid articles and left-wing political and ideological bias in support of advancing liberal narratives.[15]

Conservative organizations have stated that the Times promotes the homosexual agenda because it employs homosexuals and wins praise from homosexual groups. In 2001 Richard Berke, the Times' national political correspondent, revealed that "on any given day, three-fourths of those attending the daily meeting where it is decided what will be on the front page of the Times, are likely to be 'not-so-closeted' homosexuals." [16] In 2004, the Gay & Lesbian Alliance Against Defamation (GLAAD) gave the New York Times an award for "Outstanding Newspaper Overall Coverage", specifically citing journalist Frank Rich's article attacking President Ronald Reagan's record on AIDS.[17]

In 2008, ABC journalist John Stossel claimed: "The reason the Times, and to a lesser extent the Post, are so important, and they are, is because the TV and radio - all of the media - copy it sycophantically. That's how bias at the Times becomes bias in other media."[18]

Examples of types of liberal bias utilized by the New York Times include:

As further reflection of the newspaper's liberal bias, it has been awarded the most Pulitzer Prizes of any newspaper.[19] Leaked internal conversations have revealed many NYT staffers as what one conservative journalist called "parodies of hypersensitive liberal journalists."[20]

The NYT publishes 18 other newspapers, including the International Herald Tribune (based in Paris) and The Boston Globe. The parent company has suffered repeated financial crises in recent years.

In 2017, the NYT abolished its public editor position.[21][22]

On April 5, 2022 the Times reported "it was unable to independently verify the assertions of Ukraine’s Defense Ministry and other officials" regarding the alleged massacre of civilians in Bucha by Russian forces.[23]

Aligned with DNC/CCP

See also: 2020 Presidential election

After the failure of the Mueller Report, The New York Times founded The 1619 Project in August 2019 to serve the Democrat Party's's objective of falsely painting Donald Trump as a "racist" as a key issue for the 2020 presidential election. The 1619 Project claims that the United States was founded in the year 1619 A.D. on the basis of "racism".[24]

Far-Left agenda

In 2004, the newspaper's ombudsman, Daniel Okrent, published a piece on the Times' liberal bias, citing the example of its coverage of same-sex "marriage".[25]

In 2012 again the "public editor" of the New York Times, Arthur Brisbane, accused his employers of harboring progressive bias on topics like same-sex "marriage" and the Occupy movement.[26] Its publisher, Arthur Ochs Sulzberger, Jr. has denied the paper's extreme leftist bias, claiming instead that the paper has an "urban" viewpoint.[27]

Racism and hate groups

Refaat Alareer "educating" his daughter toddler: She asked: "Dad who created the J..s?"[28]
"I could not answer her question. Unfortunately." - Refaat Alareer.[28]

In August 2018, the newspaper defended a racist, misandrist, anti-police and anti-Trump editor it had just hired, and it even defended her racism.[29] In a blatant display of liberal double standards, while this editor's racism was directed at white-skinned people, the NYT immediately fired another editor only a few months prior for anti-black and -gay tweets, even though that instance was not as severe as the former.[30]

In January 2019, The New York Times wrote a sympathetic profile of Black Hebrew Israelites, a racist hate group, treating them significantly better than a group of Catholic students wearing MAGA hats, who it demonized.[31][32]

Two 17-year-old Indian boys allegedly used racial slurs against a group of African-American girls and urinated on one during the game at Lawrence High School. By making race a "social construct", the racist actions of non-white people can still be blamed on white people. New York Times columnist Nell Irvin Painter, wrote that the Indian boys were “enacting American whiteness through anti-black assault in a very traditional way.”[33]

Refaat Alereer, "author" out of Gaza, replying to a Twitter noting Y. Rabin was a peacemaker, Refaat replied "So was Hitler". (Sep/25/2020)

On May 13, 2021,[34] a "contributor" piece appeared in the NYT by a vicious racist spreading Nazi type of venom (including his boasting, his child at the age of 5/6, asked him who created the Jews, and he said he couldn't answer her[28] In order to justify his war, Refaat stated that all Israel are "soldiers."[34] Which of course includes the elderly, the children, most of ultra Orthodox haredi who choose not to serve on the IDF for religious reasons, especiallly a large percentage of Jerusalem's neighborhoods who are as much of target by Arab Islamic racist attackers. The NYT May/2021 article essentially promoting a modern-day blood libel about Israel. In Sep 25, 2020, a twitter 'Lou' tweeted: 'Rabin was a peacemaker.' Refaat (@itranslate123) replied: 'So was Hitler.') - Gaza "author" Refaat Alareer, claiming his child supposedly "asked" him something about bombing. [35]

CCP propaganda

See also: CCP propaganda war

In July 2021, NYT reporter Katie Benner tweeted:

“Today’s #January6thSelectCommittee underscores the America’s current, essential natsec dilemma: Work to combat legitimate national security threats now entails calling a politician’s supporters enemies of the state.[36]

The tweet essentially called Trump supporters "enemies of the state" and a national security threat. Benner used to write for the Beijing Review, China’s only National news magazine in English, published by the Chinese Communist Party-owned China International Publishing Group. Benner joined the New York Times in 2015 after her initial work at the communist propaganda outlet.[37] The CCP-controlled Beijing Review was designated by the U.S. State Department in 2020 as a “foreign mission” of China:

“Pursuant to authorities under the Foreign Missions Act, the State Department is issuing today a new determination that designates the U.S. operations of Yicai Global, Jiefang Daily, Xinmin Evening News, Social Sciences in China Press, Beijing Review, and Economic Daily as foreign missions. These six entities all meet the definition of a foreign mission under the Foreign Missions Act in that they are “substantially owned or effectively controlled” by a foreign government. In this case, they are effectively controlled by the government of the People’s Republic of China”.[38]

Covid vaccine

New York Times editor Carlos Tejada died of a heart attack, 24 hours after receiving a Moderna Covid “booster” shot. Tejeda was 49 years old.[39]

Jeffrey Epstein

In August 2018, reporters at The New York Times and other publications received word Tesla founder Elon Musk was relying on Jeffrey Epstein to advise him on whom to consider hiring as board chair or chief executive. Editors at the Times sent business columnist James Stewart to talk to Epstein. "I wondered why would Musk, if this is true, be using a registered sex offender to recruit new members to the board," Stewart told The Kicker, a podcast from the Columbia Journalism Review. Stewart wrote, "He said that criminalizing sex with teenage girls was a cultural aberration and that at times in history it was perfectly acceptable."[40]

Stewart was not the editors' first choice to interview Epstein further. Initially, they had asked Landon Thomas Jr., a veteran financial correspondent who had been at the Times for 16 years. Thomas knew Epstein fairly well — having first written about him in 2002. For a 2008 profile, Thomas had traveled to Epstein's private isle in the U.S. Virgin Islands. The article largely presented Epstein as someone who solicited prostitutes, not committed sex crimes against minors. Federal agents had by then identified several dozen possible victims. The piece ran just before Epstein submitted to authorities in Florida for incarceration. It included this passage: "As his legal troubles deepened, Mr. Epstein gazed at the azure sea and the lush hills of St. Thomas in the distance, poked at a lunch of crab and rare steak prepared by his personal chef, and tried to explain how his life had taken such a turn," Thomas wrote. "He likened himself to Gulliver shipwrecked among the diminutive denizens of Lilliput."

After Epstein's death the paper reported on a public apology by one of its corporate directors, Joichi Ito, who had landed millions of dollars from Epstein for the institute he leads, the MIT Media Lab. In a tweet, the paper's media editor, Jim Windolf, said that Ito had sought funds from Epstein "a few years after Epstein got out of the Palm Beach County Jail."[41]


After eliminating Al Qaeda's Al-Zawahiri in Aug/2022, it was stressed that arch-jihadist was killed at home of Taliban lackey the New York Times gave platform to.[42]
The paper was slammed by critics and even its own reporters for giving the global terrorist a megaphone to thousands of readers to spew what many saw as thinly veiled propaganda. The Times defended its decision to publish the piece at the time.


The New York Times was first published as New-York Daily Times in September 1851, and is often referred to as the Old Grey Lady.


See also: Fascism and the New Deal

Two weeks after Presiden Franklin Roosevelt was sworn in, The New York Times praised fascism, which became the model for the New Deal:

"In a period when all politicians are either dull or unwilling to break away from routine – “tradition” ; when it seems that in every Western nation the spring of imagination is dried up, Mussolini gives the impression of an ever-welling source. One may object to any for of dictatorship, but one cannot help being stimulated by the phenomenal vitality of this man who, in his role of dictator, has commanded the barren soil of Italy to produce wheat within a given time; ordered his territory to be expanded (by reclaiming swamps) without extending his fronters; and, not content with summoning new cities into existence, is changing the face of the Eternal City by digging up the buried glories of Imperial Rome….

In order to create a new Italy he is returning to the old sources of Roman strength and domination. He wishes to resuscitate the material vestiges of ancient Rome because they are beautiful and invaluable, but also, and mainly, because in so doing he hopes to revive the old virtues of the rugged men who under Iron discipline once fashioned Roman power…. Here I had the feeling that there is no limiting condition imposed on any Fascist project; a strange impression that whatever Mussolini commands is executed without being hampered by problems, practical or financial.[43]

Soviet crimes against humanity

Victims of Soviet government "agricultural reform" policies.
Main article: Holodomor

In 1931, Times correspondent and Soviet sympathizer/propagandist/collaborator Walter Duranty intentionally covered up the Soviet genocide of the Ukrainians.[44] Duranty not only helped conceal all evidence of Holodomor, but also called other journalists who reported on it "liars".[45][46] The lack of knowledge of this genocide was observed by English writer George Orwell, who commented "huge events like the Ukraine famine of 1933, involving the deaths of millions of people, have actually escaped the attention of the majority of English Russophiles".[47] The Soviets managed to cover this up until Ukraine’s independence in 1991. Official Soviet documents recently declassified revealed that the genocide was indeed intended to target the Ukrainian people.[48]


In 2005, Professor Laurel Leff of Northeastern University published her seminal history of The New York Times titled "Buried By The Times: The Holocaust And America's Most Important Newspaper"[49] wherein she documented the newspaper's catastrophically failed coverage of the fate of millions of European Jews barely existing under the tyrannical and despotic rule of the German Nazi regime.

She goes into detail how the decisions that were made by The New York Times ultimately resulted in their minimizing what turned out to be modern history's worst genocide—and whose cause of doing so she traced to its publisher Arthur Sulzberger—who, while millions of European Jews were being slaughtered, sent a memo to all of his reporters stating: "I have been trying to instruct the people around here on the subject of the word ‘Jews’, i.e., that they are neither a race nor a people, etc."[50][51]

During the atrocities, over 11,000 articles were published. But of those, merely 26 were about the Holocaust. To make matters worse, those articles that did actually get published were small, and buried deep and low in the paper below advertisements. One of the worst examples was an article titled "Warsaw Fears Extermination", which was so poorly written and spread apart that it was difficult to understand fully what the article was about.[52]


For a more detailed treatment, see Maoism.
The New York Times reported:[53]

Most Americans who have visited Red China are accused of arriving at their judgements according to previously held prejudices. None denies, however, that in Communist China they have found matters of law and order, public health, equitable distribution of food and wealth, and other operations of Government carried out with greater earnestness and success than elsewhere in China or in most of Asia. . .
Another certainty is that the idea they represent, the hope they hold for the landless, overtaxed Chinese peasant, is not one that can be destroyed by force. . .

By 1956, during the Three Years of Disasters, U.S. Ambassador Joseph C. Grew commented,

The appalling figures on murders committed by the Beijing Communist government are neither propaganda, exaggerations nor guesses. Since the Communists drove Chiang Kai-shek and the Nationalists off the mainland in 1949, official accounts in Red newspapers have listed the executions of millions of Chinese. . .
. . . The real total of Chinese deaths administered by Beijing probably would total a great deal more than the estimates. Few Chinese marked for death by Beijing had a chance to escape their executioners. The Communists masked their real intentions with a deceptively mild, restrained and orderly entry to power.[54][55]

In a September 2019 tweet, The New York Times praised Mao Tse-tung and reminded viewers of its past positive coverage of Mao.[56]

Promoting Castro

Cuban President Fulgencio Batista (left) welcoming U.S. President Franklin Roosevelt (right). Batista, a signatory of the Atlantic Charter, was overtherown by Communist revolutionary Fidel Castro.

The front page of the New York Times on April 18, 1959 read, "Premier Fidel Castro of Cuba denied today charges of Communist influence in his regime. In a speech before the American Society of Newspaper Editors he asserted: 'I have said very clearly that we are not Communists...our revolution is a humanistic one'". In an editorial later, the Times commented Castro "made it quite clear that neither he nor anyone of importance in his Government so far as he knew was Communist or in agreement with communism."

On May 23, 1959, on the front page, the Times recorded the following: "Extremists have no place in the Cuban revolution, Premier Fidel Castro said in a television interview....In the same broadcast the Premier dashed hopes of United States sugar interests to save their properties from seizure under the new land reform law." An editorial in the same issue the Times declared: "It is encouraging to see Premier Fidel Castro of Cuba facing up to the Communists as he did in his television interview . . . The aims of the Cuban Reds, with their links to Moscow and their totalitarian philosophy, were bound to be contrary, in the long run, to the aims of the 26th of July movement, which fought for democracy, freedom, social justice and - rather unhappily - for an extreme nationalism."

After Castro seized power, on July 16, 1959 the New York Times front page carried a story by Herbert L. Matthews:

This is not a Communist revolution in any sense of the word and there are no Communists in positions of control. This is the overwhelming consensus among Cubans in the best position to know and this writer subscribes to that opinion after searching inquiries and talks with Cubans in all walks of life and with many Americans....

There seem to be very few in Cuba - and one need have no hesitation in saying this - who believe Fidel Castro is a Communist, is under Communist influence or is a dupe of communism...

There are no Reds in the Cabinet and none in high positions in the Government or army in the sense of being able to control either governmental or defense policies. The only power worth considering in Cuba is in the hands of Premier Castro, who is not only not Communist but decidedly anti-Communist. . .

Premier Castro is avoiding elections in Cuba for two reasons. He feels that his social revolution now has dynamism and vast popular consent, and he does not want to interrupt the process. Moreover, most observers would agree that Cubans today do not want elections. The reason is that elections in the past have merely meant to them the coming of corrupt politicians seeking the spoils of power.
On December 2, 1961 Castro announced that he was forming:
a "united party of Cuba's Socialist revolution," a monolithic organization like the Soviet Communist party with restricted membership....[He] acknowledged that he was a Marxist-Leninist and said that he was taking Cuba down the path to communism. He maintained that the world, too, "is on the road toward communism." . . .I am a Marxist-Leninist and will be one until the day I die".
Castro added that by 1953, three years before his insurrection in Cuba, his political thinking "was more or less like what it is now." Herbert L. Matthews after his days as a reporter in Havana was promoted to the Editorial Board of the New York Times.

Spinning for Carter

The New York Times attempted to spin the 1970s stagflation crisis in order to protect former President Jimmy Carter’s political image before the 1980 elections.[57]

Evil Empire

  • When on March 8, 1983 Ronald Reagan called the Soviet Union where people were routinely sent to Gulags an "Evil Empire", prominent liberal intellectual Anthony Lewis of the New York Times commented two days later that the speech was "primitive...simplistic theology" and "a mirror image of crude Soviet rhetoric". But when news of the speech reached Natan Sharansky, confined to an eight-by-ten foot cell on the Siberian border, the reaction was different: “Tapping on walls and talking through toilets, word of Reagan’s 'provocation' quickly spread throughout the prison. We dissidents were ecstatic. Finally, the leader of the free world had spoken the truth — a truth that burned inside the heart of each and every one of us.”[58]

Fabrications and scandals

  • In 2003, Times reporter Jayson Blair resigned after it was found that he had engaged in repeated plagiarism and deceit, copying articles from other newspapers and fabricating information.[59]

War on Terror

  • The New York Times is known to defend America's enemies, discount terrorist acts or present stories as not to offend Islamic feelings, as with the case of American students who carried out suicide bombings in Somalia. In the NYT article "A Call to Jihad, Answered in America," the issue was a "crisis of belonging," "They want to belong, but who do they belong to?" Then the author states that these jihadist were "born-agains" or "fundis", not how the rest of America describes Islamic fascism.[64]

Boston Marathon Bombing

After much liberal media speculation that the Boston Marathon bombing was caused by right-wingers [65] or tea-partiers,[66] it was discovered that the bombing was done by two Islamic brothers. At that point, the liberal media became very sympathetic toward the bombers, who killed two women and a child, then shot and killed a police officer. The New York Times wrote a piece excusing their actions since they grew up in a bad country (Chechnya).[67]

Coverage of the Military

Like everything else liberal, supporting America's fighting men and women is a burden for the paper. If it is a sensitive matter that would endanger the lives of our troops, they dismissively shrug the concerns off and post photos of American troops abusing prisoners in Iraq. In a liberal 'cause for concern', a New York Times reporter was kidnapped in Afghanistan by the Taliban, December 2008. The Times colluded with all the news organizations to keep it secret, not to endanger the reporter.[68]

Black Lives Matter protesters murdered 8 year old Secoriea Turner on July 5, 2020 in Atlanta.[69]
The Associated Press and most other Western news outlets respected a request from the Times to not report on the abductions because the publicity could negatively affect hostage rescue efforts and imperil Rohde's life.


By 2020 the New York Times still existed in print editions and on newsstands, which was convenient given the toilet paper shortage which, in part, was caused by the CCP global pandemic. One NYT reporter, Donald G. McNeil, Jr., blamed Trump and the CDC for the Coronavirus pandemic.[70]. Trump told him, "Don't ask me, ask China that question", then he said with a loud voice, "It is NOT China's fault". They called the CDC "Chinese" even though it is American, and then Joe Biden received tremendous support from them.

Defund the Police

See also: Defund the Police

The movement began with an editorial by the communist mouthpiece New York Times[71] and was immediately echoed by Hillary Clinton's press spokesman.[72] Together with its revisionist 1619 Project, the New York Times has been a vociferous supporter of the Marxist Black Lives Matter organization. Gatewaypundit exposed Black Lives Matter as a money laundering scheme for the Democratic National Committee.[73] When you click on the “Donate” button on you are sent to “ActBlue”, the DNC official payment portal. ActBlue claims to be tax exempt organization and all donations to it are tax-deductable. The terms and conditions also link to ActBlue and mention “Campaign Finance Laws”.[74] When you research the expenditures of ActBlue, all of their contributions are directly going to top DNC campaigns.[75] After reaching the BLM homepage, which features a “Defund The Police” petition front and center, if a user chooses to donate, they’re rerouted to a site hosted by ActBlue. Joe Biden is a top beneficiary of the ActBlue’s fundraising efforts.[76]

ActBlue contributions comprise 99.64 percent of all funds raised for the “Biden for President” entity and the total is nearly 773 times greater than the group with the second-highest donation sum. As of May 21, 2020, the organization has donated $119,253,857 to the “Biden for President” effort.[77]

Raja Abdulrahim

Propagandist supporting terrorists, CAIR linked

In Feb 2022, NYT hired former CAIR's linked[78] Raja Abdulrahim, who published letter denying Hamas, Hizbollah are terror orgs which murdered innocent Israeli civilians, was granted CAIR scholarship.

Example spin by Islamic propagandist Raja Abdulrahim in Apr 2022. "The Raja Abdulrahim article is not facing a confusion based on facts that are perplexing or unclear. It’s based on the blatant contradictions between the actual situation in Israel and the version that the nytimes wants its readers to believe."[79]

She's also pushing the fake "innocent" narrative on Palestinian terrorist Israel eliminates. Apr 2022,[80] Another New York Times Journalistic Malpractice Case. Again, Libeling Israel. The terrorist backgrounds of Jenin gunmen are expurgated by the Times.

Hiba Yazbek

In April 2022, the radically biased NYT hired another vile Islamic anti-Israel propagandist, Hiba Yazbek. As if hiring Raja Abdulrahim wasn't estructive enough. In 2021 for example Yazbek protested "emotionally" Israel eliminating a murderer terrorist.[81]

A Pattern of Hiring to Ensure a Pattern of Bias

That the newspaper would hire such a partisan is telling. For context, Yazbek is hardly the first person with a history of anti-Israel comments to be employed by the Times. A decade before joining the newspaper in 2015, Diaa Hadid had worked for the anti-Israel NGO Ittijah, had written that she even “can’t look at Israelis any more,” and insisted the Jewish-state was a country “founded on hate.” Her “objectivity got thrown out the window,” she had admitted. (Hadid has since left the Times.) Shortly after the 9/11 attacks, while a student at the University of Florida, Raja Abdulrahim wrote to her campus paper to protest a description of Hamas and Hezbollah as “terror organizations” that have “murdered innocent Israeli civilians. A few years later, she was given a thousands of dollars by the anti-Israel (and anti-synagogue) organization CAIR to “encourage” journalism that is congruous with CAIR’s ideology. Recently, Abdulrahim was hired by the New York Times.

But in Yazbek’s case, the evidence of a skewed perspective about the conflict is particularly recent relative to her hiring.

Bucha massacre

See also: Ukraine propaganda war

The New York Times was in Bucha, Ukraine on April 2, 2022 and did not report a massacre. Instead, the Times confirmed the Russian withdrawal was completed two days after the mayor of Bucha said it was, and that the Russians left “behind them dead soldiers and burned vehicles, according to witnesses, Ukrainian officials, satellite images and military analysts.” The Times said reporters found the bodies of six civilians. “It was unclear under what circumstances they had died, but the discarded packaging of a Russian military ration was lying beside one man who had been shot in the head,” the paper said. In Bucha, the Times was close to the neo-Nazi Azov Battalion, whose soldiers appear in the newspaper’s photographs. The Times suggests that Azov Nazis may be responsible for the killings:

NATO-backed neo-Nazis in the Donbas war.[83]
“Something very interesting then happens on [Saturday] 2 April, hours before a massacre is brought to the attention of the national and international media. The US and EU-funded Gorshenin Institute online [Ukrainian language] site Left Bank announced that:
‘Special forces have begun a clearing operation in the city of Bucha in the Kyiv region, which has been liberated by the Armed Forces of Ukraine. The city is being cleared from saboteurs and accomplices of Russian forces.’

The Russian military has by now completely left the city, so this sounds for all the world like reprisals. The state authorities would be going through the city searching for ‘saboteurs’ and ‘accomplices of Russian forces.’ Only the day before [Friday], Ekaterina Ukraintsiva, representing the town council authority, appeared on an information video on the Bucha Live Telegram page wearing military fatigues and seated in front of a Ukrainian flag to announce ‘the cleansing of the city.’ She informed residents that the arrival of the Azov battalion did not mean that liberation was complete (but it was, the Russians had fully withdrawn), and that a ‘complete sweep’ had to be performed.”

See also


  2. Morton, Victor (April 28, 2019). Cartoonist whose work was pulled by New York Times had pattern of anti-Semitic tropes. The Washington Times. Retrieved April 29, 2019.
  3. Spiro, Amy (April 29, 2019). Cartoonist Behind 'NYT' Caricature has History of Controversy. The Jerusalem Post. Retrieved April 29, 2019.
  4. Boyle, Matthew (April 29, 2019). New York Times Prints Another Anti-Israel Cartoon Amid Antisemitism Scandal Rocking Newspaper. Breitbart News. Retrieved April 29, 2019.
  5. TimesWatch: Documenting and Exposing the Liberal Political Agenda of the New York Times
  6. Just Say It, Dan Okrent, National Review
  7. Kurz, Howard (January 2, 2019). Former NY Times editor rips Trump coverage as biased. Fox News. Retrieved January 3, 2019.
  8. Mass, Warren (January 3, 2019). Former Top Editor Jill Abramson Notes Anti-Trump Bias at New York Times. The New American. Retrieved January 3, 2019.
  10. Hemingway, Mark (April 19, 2019). New York Times hits new low with mortifying Notre Dame correction. New York Post. Retrieved April 22, 2019.
  12. Daniel Pipes. Twitter. August 18, 2019. Retrieved August 20, 2019.
  13. Byron York. Twitter. August 19, 2019. Retrieved August 20, 2019.
  14. Bokhari, Allum (October 6, 2019). Bokhari: The New York Times Declares War on Free Speech. Breitbart News. Retrieved October 6, 2019.
  15. Multiple references:
  19. Totaling at least 106.
  20. Flood, Brian (February 15, 2018). Internal conversation paints triggered New York Times staffers as ‘parodies of hypersensitive liberal journalists’. Fox News. Retrieved February 15, 2018.
  21. Graham, Tim (June 3, 2017). NY Times Public Editor Signs Off Warning of 'More Partisan' Press 'Delighting in the Chaos' of Trump. NewsBusters. Retrieved June 4, 2017.
  22. Shelbourne, Mallory (June 3, 2017). NYT public editor hits legacy outlets in final article. The Hill. Retrieved June 4, 2017.
  26. [1]
  28. 28.0 28.1 28.2 J. Slosser, "Dual careers of a Hamas Qassami: Children's program star and terrorist," INN, April 18, 2019.

    The University of Hawaii at Manoa, perhaps unwittingly, helped conceal terrorist Mohammed Rafiq Alareer’s true role on Al-Aqsa TV, the Jew-hating role that made him famous in Gaza, as well as his “day job” as an al-Qassam Brigades soldier. The screen grabs below of Refaat and Shymaa were taken from a YouTube video produced when Shymaa was five years old: She asked “Dad, who created the Jews?”  I could not answer her question. Unfortunately I did not have answer to it. In April 2014, Rafaat Alareer was on a book tour in the United States, promoting a book he edited, “Gaza Writes Back”. While he was in Washington DC, he was part of a group that met with Rep. Lujan-Grisham (D-NM) in her Washington, DC office.

  29. Multiple references: See also: Regarding her bigotry against men, the police, and Donald Trump: See also:
  30. Multiple references:
  31. Adams, Becket (January 24, 2019). New York Times gives friendlier coverage to actual hate group than 'MAGA'-teens. Washington Examiner. Retrieved January 24, 2019.
  32. Nolte, John (January 24, 2019). New York Times Blistered for Sympathetic Portrait of Black Nationalists Who Taunted Covington Kids. Breitbart News. Retrieved January 24, 2019.
  34. 34.0 34.1 Akiva Van Koningsveld, "New York Times Guest Essayist Refaat Alareer Compared Israel to Nazi Germany Over 100 Times" HR, Oct 19, 2021.
    After our May 23 article on Tala Halawa, who tweeted that “#HitlerWasRight,” the reporter was promptly fired by the BBC. In August, our work on Mariam Barghouti, who contended that “Israel has been beating Hitler at his own game since 1948,” led to her effectively being blacklisted by the outlets that had previously disseminated her anti-Israel talking points. Today, we expose a pundit whose sheer volume of vile Judeophobic tweets towers over Halawa’s and Barghouti’s. On May 13, at the height of the 11-day Hamas-initiated conflict against the Jewish state, The New York Times published a guest essay by Refaat Alareer titled, “My Child Asks...”  The article falsely alleged that the Israel Defense Forces hit targets in the Gaza Strip with “no strategic value,” while implying that Israelis “draw straws” or “roll a dice” to decide “which block to annihilate” — essentially promoting a modern-day blood libel.
  35. The ugly nazi face of "Free Palestine movement" - Refaat Alareer, At DP, Oct 10, 2021.
  42. Allie Griffin, Al-Zawahiri killed at home of Taliban lackey New York Times gave platform to, NY Post, August 3, 2022.

    Al Qaeda leader Ayman al-Zawahiri was killed at the home of an FBI-wanted Taliban lackey who was once given a platform by the New York Times. The jihadist, one of the planners of the Sept. 11 attacks, was taken out by a CIA drone strike Sunday morning at a Kabul home belonging to senior Taliban official Sirajuddin Haqqani, according to initial reporting by the Gray Lady herself. The publication infamously published an op-ed penned by Haqqani — the leader of the insurgent Haqqani Network in Afghanistan linked to brutal and deadly attacks — to ask for a peace agreement between US and Afghan leaders in 2020. The paper was slammed by critics and even its own reporters for giving the global terrorist a megaphone to thousands of readers to spew what many saw as thinly veiled propaganda. The Times defended its decision to publish the piece at the time. “For more than four decades, precious Afghan lives have been lost every day. Everyone has lost somebody they loved. Everyone is tired of war. I am convinced that the killing and the maiming must stop,” Haqqani wrote.

    “We did not choose our war with the foreign coalition led by the United States. We were forced to defend ourselves...
  44. New York Times Statement About 1932 Pulitzer Prize Awarded to Walter Duranty
  45. Ukrainian Congress Committee of America
  46. Robert Conquest
  47. "Notes on Nationalism" in "The Collected Essays, Journalism and Letters of George Orwell" (London, 1968), Vol. 3, p. 370.
  52. Speaking of Shameful History: Mark Levin SLAMS NYT for Burying Holocaust
  53. Foster Hailey, New York Times Magazine, (December 22, 1946), pp. 40-41.
  54. Joseph C. Grew, Invasion Alert! (Baltimore, Maran Publishers, 1956), pp. 42-44. [2]
  55. R.J. Rummel, Reevaluating China's Democide to be 73,000,000, November 20, 2005.
  56. Adams, Becket (September 9, 2019). New York Times deletes glowing Mao Zedong tweet, claims it lacked 'historical context’. Washington Examiner. Retrieved September 9, 2019.
  57. Joseph Vazquez, FLASHBACK: NYT Tried to Spin 1970s Stagflation to Protect Jimmy Carter Too, NewsBusters, 6/10/2022.
    Remember when The New York Times attempted to spin the 1970s stagflation crisis in order to protect former President Jimmy Carter’s political image before the 1980 elections?
  58. Fr. George Rutler. Recollections of Reagan. “Many of our cultural elite were uncomfortable when on March 8, 1983 he called the Soviet Union an “Evil Empire.” Anthony Lewis of the New York Times said the speech was “primitive...simplistic theology” and Henry Steele Commager of Columbia University called it “the worst speech ever given by an American president.” But when news of the speech reached Natan Sharansky, confined to an eight-by-ten foot cell on the Siberian border, the reaction was different: “Tapping on walls and talking through toilets, word of Reagan’s ‘provocation’ quickly spread throughout the prison. We dissidents were ecstatic. Finally, the leader of the free world had spoken the truth — a truth that burned inside the heart of each and every one of us.””
  59. Jayson Blair: A Case Study of What Went Wrong at The New York Times
  60. The NYTimes’ unspeakable violation
  61. Subsidizing Sedition, Investor's Business Daily Editorial, 9/13/2007.
  62. MoveOn's McCarthy moment, By Peter D. Feaver, Boston Globe, September 11, 2007.
  63. Time Gives Lefties a Hefty Discount for "Betray us" Ad, Charles Hurt, New York Post, September 13, 2007.
  64. A Call to Jihad, Answered in America New York Times July 11, 2009
  68. New York Times Reporter Held Hostage by Taliban in Afghanistan Escapes Fox News, June 20, 2009
  78. Fresh NYT Hire Raja Abdulrahim Bungles Her First Assignment, CAMERA, Feb 6, 2022.
    As young @latimes reporter, @RajaAbdulrahim covered up for her benefactor CAIR, unindicted coconspirator in terror $ trial. Raja, who published letter denying Hamas, Hizbollah are terror orgs which murdered innocent Israeli civilians, was granted CAIR scholarship ...


  79. Stephen M. Flatow, ‘New York Times’ finds the term ‘occupied’ so confusing, JNS, Apr 25, 2022.
    It’s not, however, a confusion based on unclear facts.
  80. Lenny Ben-David, Another New York Times Journalistic Malpractice Case. Again, Libeling Israel, JCPA, April 24, 2022.
    The terrorist backgrounds of Jenin gunmen are expurgated by the Times.
  81. Alana Goodman, The Anti-Israel Past of NYT Jerusalem Bureau’s Latest Hire, Washington Free Beacon, April 28, 2022.

    The latest hire in the New York Times‘s Jerusalem Bureau doesn't exactly have a history of scrupulous objectivity when it comes to the Israeli-Palestinian conflict. Hiba Yazbek, a former intern for Israeli-bashing Rep. Rashida Tlaib (D., Mich.), called herself a victim of Israel's "mental occupation" and said Palestinians are a "minority in our own land" in a 2020 speech.

    Yazbek, who joined the Times as a news assistant last week, deleted similar comments she had posted on Twitter, as well as posts in which she condemned Israel for killing terrorist.
  82. AT NY Times Jerusalem Bureau, a New Hire With the Same Old Slant, CAMERA, Apr 26, 2022.

External links